Autorius: Tomaš Jankovski, Head of IT support division at ATEA Lietuva
10 pagrindinių klausimų, kuriuos reikėtų užduoti jūsų potencialiems IT priežiūros tiekėjams. Tai galės padėti jums pasirinkti patikimiausią ir efektyviausią paslaugų teikėją, atitinkantį jūsų verslo specifiką ir poreikius.
Kaip pasirinkti patikimą IT priežiūros įmonę? Nuo ko pradėti? Tikriausiai sutiksit, kad geras pasirinkimas, nesvarbu ar planuojame įsigyt prekę ar paslaugą, neretai priklauso nuo to ar pardavėjui uždavėme teisingus klausimus. Ypač tai aktualu įsigyjant įmonei svarbias paslaugas.
1. Kiek klientų aptarnaujate ir kiek bei kokių kompetencijų specialistų turite?
Norime pridėti, kad jums svarbu išsiaiškinti kokia yra darbuotojų kompetencija. Todėl paprašykite vadybininko išvardinti kokios kompetencijos darbuotojų įmonė turi ir pasidomėkite ar galima gauti jums svarbiausių profesijų darbuotojų CV. Taip pat, naudinga susipažinti ir su informacija apie darbuotojų turimus sertifikatus. Nors savaime jie negarantuoja, kad darbuotojas yra profesionalas, visgi žinomų kompanijų, tokių kaip Cisco, Microsoft, Apple, Samsung ir kitų išduoti sertifikatai, yra svarbus kompetencijos rodiklis ir gali parodyti, kad įmonė ir/ar darbuotojai investuoja į žinias ir jau yra sukaupę tam tikrą patirtį.
2. Kokius IT įrankius ir kokias IT valdymo ir priežiūros procedūras naudojate?
Kai kurios IT kompanijos dirba pagal savo pačių paruoštus procesus ir procedūras, tačiau pažangiausios IT bendrovės siekia ISO sertifikavimo, pvz. ISO 20000-1 (IT paslaugų valdymo sistema) ar/ir ISO 27001 (Informacijos saugumo valdymo sistema). Kad gautų ir išlaikytų ISO sertifikatą įmonė privalo ne tik turėti reikalaujamus ir aiškiai aprašytus procesus bei procedūras, bet ir sugebėti įrodyti audito įmonės atstovams, kad turi visas sąlygas jų laikytis ir išties laikosi kasdieniame darbe. Be to, auditoriai kasmet audituoja ISO sertifikuotą įmonę, kad įsitikintų, jog numatytų procedūrų nuolat laikomasi, taip pat teikia tobulinimo rekomendacijas. Taigi, jei jūsų potencialus tiekėjas turi ISO sertifikatą, tikėtina, kad prie kai kurių šiame straipsnyje pateiktų klausimų iškart galėsite uždėti riebų pliusą.
3. Ar jūsų IT priežiūros paslaugos apima ir IT vadovo funkcijas?
4. Ar galėčiau susipažinti su jūsų įmonės veiklos tęstinumo planu ekstremalios situacijos metu?
5. Koks bendras darbuotojų skaičius ir vidutiniškai dirbtų metų skaičius, įmonės amžius, apyvarta, veiklos draudimas?
Veiklos draudimas, jo suma bei sąlygos padės suprasti kiek rimtai įmonė žiūri į savo atsakomybę, o įmonės amžius, apyvarta ir jos tendencijos, indikuos potencialaus IT paslaugų tiekėjo stabilumą.
6. Kokios yra standartinės paslaugų sutarties sąlygos?
7. Ar galite pasiūlyti „vieno langelio“ IT priežiūrą?
Tokia paslauga naudinga ne tik dėl patogumo, bet ir padeda išvengti „stumdymosi“ tarp tiekėjų. Kai kurios IT įmonės papildomai siūlo ir tiesiogiai su IT nesusijusių sistemų aptarnavimą per partnerius, pvz. stebėjimo kamerų ar praėjimo kontrolės sistemų priežiūrą. Aišku ne visada įmanomas „vienas langelis“ ir ne visada jis tinka, tačiau kuo “jų” mažiau, tuo greičiau jūsų darbuotojai gaus reikiamą pagalbą ir išvengsite problemų dėl „persidengiančių“ problemų ir klausimų „siuntinėjimo“ nuo vieno pas kitą tiekėją.
8. Ar galėčiau gauti jūsų klientų atstovų kontaktus ir pasiteirauti apie teikiamas paslaugas?
9. Papasakokite apie savo konkurentus ir kurį iš konkurentų, be jūsų, pats pasirinktumėte?
10. Ar galėčiau apsilankyti jūsų biure, susitikti su vadovu bei pamatyti aptarnavimo komandą?
Pokalbis su vadovu, (tai gali būti ir aptarnavimo padalinio ar skyriaus vadovas), padės suprasti įmonės kultūrą ir požiūrį į klientą. Juk kai susidursite su problemomis arba kada kaip tik reikės pagalbos strateginiuose IT sprendimuose, tikriausiai bendrausite būtent su šiais žmonėmis. Aišku, šiuos žingsnius tikslinga planuoti tuo atveju, kai jau beveik apsisprendėte pasirinkti tiekėją ir turite sudarytą sąrašą. Užtikriname, kad vizitas biure ir pokalbis su vadovu yra vertinga laiko investicija įsitikinti, kad susidarytas įspūdis apie tiekėją atitinka tikrovę ir jūsų lūkesčius.
„Be abejo, kad galutinai įsitikinti ar potencialus IT paslaugų tiekėjas yra tinkamas pasirinkimas gali tekti užduoti daugiau klausimų ir jie gali priklausyti nuo jūsų verslo specifikos bei kitų aplinkybių. Pavyzdžiui, kai kurios įmonės ypač domisi IT priežiūros tiekėjo personalo atrankos procesu, darbuotojų patikimumu, taip pat joms svarbu sužinoti kiek įmonė investuoja į darbuotojų kompetenciją, o kai kurioms įmonėms reikšmingas rodiklis yra įdarbintų ir laisvai samdomų darbuotojų santykis. Galiausiai kaina yra vienas iš pagrindinių kriterijų, bet neabejoju, kad šio klausimo jūs tikrai nepamiršite paklausti.” – Tomaš Jankovski, Head of IT support division at ATEA Lietuva.
Straipsnio nuoroda: https://www.atea.lt/blogas/10-klausimu-kuriuos-privalote-uzduoti-it-prieziuros-paslaugu-teikejui/